torsdag 4 september 2008

Hemmadag 2

Är hemma idag med, känns som huvudet är fullt med snor som inte vill komma ut. Tjock i halsen och ont. Inte roligt alls. Jag som ville börja träna nu på riktigt o få igång viktnedgången. Jag ska äta på halvfart nästa vecka oxå, känna efter om det händer nåt, annars går jag på helfart igen ett tag. Det är ju det bästa sättet att nå sitt mål, för att sedan gå över till jämvikt direkt och behålla sin nya vikt. Jag har igentligen ingen målvikt utan jag vill komma i mina gamla jeans, allra helst mina levis jeans som jag bara älskar. Men på pappret har jag skrivit 82 kg som mitt mål, det är 8 kg kvar dit. Så det är bara att kämpa på. Det är kul att några man känner oxå är med i det här då kan vi stötta och puscha på varandra när det går tungt. Det är inte så jobbigt igentligen, det är mest nu det känns lite drygt när inte vågen visar något - resultat. Man är ju så van vid det från när jag åt på helfart.
Idag ska jag till sjukan och kolla mina ögon. Mamma ska följa med och sen skjutsa hem mig, för man kan se lite dåligt när man gjort den där undersökningen, de häller nåt i ögonen på en så de ska se bättre. Så jag kan ju inte köra bil efteråt, så då ska mamma vara min sjuktaxi.
Annars blir det en vilodag så jag frisknar till, tråkigt att vara sjuk. Vill ha färre sjukdagar nu när jag började mitt nya jobb. Men förkyld det blir ju de flesta, flera av barnen är jätte förkylda så det är ju inte så konstigt att man blir smittad.
Ikväll blir det nog en lugn hemma kväll, Kalle har ingen träning så han är hemma oxå. Mysigt....

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej. ja jag ska börja med xtrawagamza på måndag. Ska gå den gruppen som börjar då oxå. Tycker du det fungerar bra? Är ju mest orolig för att vara hungrig.

Marlene =) sa...

Jag åt på helfart i 3 veckor, gick ner 7,4 kg. Har nu ätit på halvfart i 1 vecka, vikten har nu stått stilla. Funderar på att köra på helfart igen några veckor, det ger ju det snabbaste resultatet. Jag har inte varit mer hungrig än vanligt. När jag gick på helfart så åt jag min 3 påsar uppdelade på 6 mål. Det fungerade jättebra för mig. Ska du gå i gruppen vid halv 6 eller 7?

Anonym sa...

Jag ska gå vid 19. När går du? Ja det blir intressanta veckor nu jag har framför mig =)

Marlene =) sa...

Jag ska oxå gå i den gruppen. Ja det är verkligen häftigt det här. Man blir motiverad hela tiden när vågen visar -. Jag vill absolut inte ha tillbaka det "lilla" som försvunnit nu. Man känner sig så lätt och rörlig, helt underbart...
Lycka till, det är bara att köra på!