måndag 15 september 2008

En dag på akuten...

Igår på morgonen så planerade Kalle o jag att gå mil spåret efter frukost, men det blev inget av med det. När vi gjorde iordning vår frukost så ringde mamma och frågade om jag kunde följa med henne till akuten i Västervik. Hon hade ramlat och slagit i armen. Så det var bara att ge sig iväg, vi kom in på akuten kl halv ett och åkte därifrån ca vid fyra tror jag. Det är ju så segt att bara sitta där och vänta och vänta och vänta. Men inget var brutet iallafall så det är bara för henne att vila armen. Kalle o jag gick en liten promenad på kvällen i samhället iallafall. Kalle är ganska så förkyld och jag är inte heller riktigt pigg, seg i kroppen och huvud. Ikväll är det Xtravaganza möte igen, får se vad som händer den här gången. Ska lyssna på min mentala träning idag, har fuskat lite med det. Behöver inte köpa någon soppa idag jag har kvar så det räcker. Sparar man lite pengar där. Är ju ett ganska kostsamt sätt att gå ner i vikt på men det är absolut värt det. Kommer i ett par jeans till nu av de som varit för små, det är kul!
Kommer att vara en relativt lugn vecka, ska försöka att gå så mycket promenader som möjligt. På lördag åker Kalle till Örebro med jobbet och på söndag är det dop. Måste fundera på vad jag ska ha på mig då, får göra en djupdykning i garderoben...

Inga kommentarer: