onsdag 3 september 2008

Hemma

Idag har jag varit hemma från jobbet, har sovit jätte dåligt inatt. Ont i huvudet och förkyld. Så jag var tvungen att vila mig. Så jag har legat på soffan idag o tagit det lugnt. Lagade lite mat till Kalle när han kom hem, eller mat o mat. Stekte några korvar till honom. Själv åt jag kyckling och grönsaker. Nu håller jag på att fixa lunchen tills imorgon, det blir lax. Har den i ugnen, det är smidigt. Har precis njutit av en vaniljbulle, jag känner inte att jag har fuskat på nåt sett utan jag njöt verkligen av min bulle. Om en stund så är det dax för en kopp med grönsakssoppa. Det är mycket mat och planering kring den just nu, är lite svårt att komma på vad man ska äta till varje dag tycker jag. Imorgon ska jag iallafall äta köttfärsfyllda paprikor till middag. Imorgon ska jag försöka att komma ut på en promenad eftersom dagens blev inställd, Kalle kanske kan följa med mig och gå elljusspåret. Vill inte gå där i skogen själv.
Så, nu är all mat till morgondagen fixad och jag kan ta kväller. Ska kolla på sjukhuset vid halv åtta, Kalle tränar så jag är själv hemma. Men när han kommer hem ska jag mysa med honom.

Inga kommentarer: