lördag 1 december 2007

Julbord

Klockan 13 idag var det dax för julbord på Fredenbords Herrgård. Det var mycket gott. Det är tredje året som vi äter julbord där med Kalles jobb. Försökte att äta lagom mycket så jag inte behöver få så där ont i magen som man kan få när man ätit för mycket. Det godaste på julbordet var ju såklart julskinkan!

Igår efter jobbet så gick jag en sväng på stan. Skulle kolla på vinterskor och jeans. Jag hittade ett par skor men dom fanns inte i min storlek. Men de skulle ta hem ett par från Kisa som jag ska få komma och prova. Jag provade oxå lite olika jeans, alla satt som de skulle, men de var ju istället för korta. Så himla typiskt, för jag behöver verkligen ett par nya jeans. På kvällen var vi hos Emilia och Ola på inflyttningsfest, det var kul. De bjöd på god mat och dryck. Senare på kvällen drog de flesta vidare till Harrys, men jag liftade med Marie hem, det var skönt att komma hem och krypa till sängs, med tanke på att vi skulle på julbord idag. Nu ikväll har jag ställt fram adventsljustaken och stjärnorna i fönstrena. Blev sådär juligt och mysigt som jag har längtat efter att få ha det. Kalle gick till arbetskompis en sväng nu när vi kom hem från julbordet, han skulle komma hem vid nio igen. För det är lite tråkigt att sitta hemma själv en lördagkväll. Imorgon ska vi sätta upp vår adventsgran ute på gräsmattan, det är ju bra att det inte är så kallt så det inte blir så svårt att få ner den i backen.

Ha en fortsatt trevlig kväll och helg!

Inga kommentarer: