torsdag 29 november 2007

Julkort o ljusparty....

Igår kom julkorten som jag beställt hem. De var jättefina, men får ju vänta ett tag till med att skicka ut dem :). Var hos Cissi igår kväll på ljusparty, det var kul. Men det var svårt att bestämma sig för vad man ville köpa. Jag vann 200 kr som jag fick handla för, det var bra! Köpte mig några värmeljus med 2 olika dofter och några små klotljus och ett större block ljus. Är ju ganska dyra ljus så man kan ju inte handla så mycket. Ikväll ska jag bara vara hemma och ta det lugnt. Skönt när man var borta hela kvällen igår. Ska testa ett nytt recept idag till middagen, tyckte det lät lite spännande. Skriver ner det här ifall det är fler som vill testa.....

Pasta o kycklinggratäng

4 kycklingfileer i strimlor
4 portioner kokt pasta
2 påsar Bearniessås (tillagad efter beskrivning på påsen)
1 burk creme fraiche
2-3 msk mango chutney
riven ost
salt o peppar

Stek kycklingen, salta och peppra
Lägg den kokta pastan i en form tillsammans med kycklingen, blanda
Gör såsen och blanda sedan i creme fraiche och mango chutneyn i såsen.
Häll såsen över pastan och kycklingen och strö sedan över riven ost.
Gratinera i 200 grader i ca 20-20 min.
Serveras med sallad till

Smaklig måltid!

1 kommentar:

cissi sa...

Det lär jättegott tycker jag! Det måste jag också testa... Tala om vad du och kalle tyckte!

Tack för igår!