söndag 18 januari 2009

Lugnt o skönt, då mår jag bra...

Veckan som gått har varit bra, men jag har varit helt slut varje dag jag kommit hem från jobbet. Måndag o tisdag så var jag ute o gick när jag kom hem, men sen har jag fått så ont i mitt vänstra ben så det har inte blivit några fler promenader i veckan.
I fredags så hade jag tjejkväll här hos mig den här gången, vi käkade lite o sedan satt vi bara och bubblade. Det var lika trevligt som vanligt när vi träffas. Vi brukar ju träffas någon gång ibland för att tjöta lite, det är kul. Vi är 5 st som hänger ihop, träffas lite då då, ibland alla ibland bara någon av oss och gör lite olika saker som tränar, shoppar mm.
Igår så tog vi ner julgardinerna o hängde upp nya, blivit riktigt fint :)
På eftermiddagen kom mamma hit en sväng o åt lite lunch och fikade med oss. Kvällen tillbringade Kalle och jag med att göra 2 rätters. Först toast skagen och sedan plankstek, mmm och så en flaska rött till det. Det kan ju nästan inte bli bättre!!
Idag tar vi det bara lugnt, just nu ligger Kalle i sängen och kollar på skidor för jag har lagt beslag på tvn i vardagsrummet för att spela in Emil o griseknoen :)
Kalle ska iväg på fotbollsträning sen, då tänkte jag åka in till stan en sväng o spana efter lite nya blommor. Behöver iallafall 2 st till vårt datarum...

2 kommentarer:

Emelie sa...

vi tänkte göra plancka i helgen, men jag tänkte bara fråga vad ni hade för kött, jag har ingen lust att köpa oxfilé som vi hade vid nyår, vad hade ni för något??

Marlene =) sa...

Hej!
Nu när vi gjorde hade vi ryggbiff o kycklingfilé... det går ju att ha ytterfilé eller fläskfilé oxå det har vi haft förut...