tisdag 6 januari 2009

Jag önskar ... ... .... ...... ..... .... :)

Nu är det inte så många timmar kvar av ledigheten. Fattar inte hur jag ska orka gå upp tidigt imorgon. Är halvt medvetslös varje morgon när jag vaknar runt kvart över nio. Men jag vänjer väl mig. Ska iallafall bli skönt att få rutin på mat och träning igen.
Igår kväll var Ola o Emilia här och åt lite middag med oss, alltid lika trevligt. Kalle o jag stod för maten och Ola hade gjort jordgubbs o hallonsoppa som vi åt med chokladglass, behöver jag skriva att jag tyckte det var JÄTTEGOTT :)
Sen knatade Kalle in på Pumpen lite senare på kvällen, jag följde inte med ville sova ordentligt. Men det är ju lättare sagt än gjort när sambon kommer hem o ska berätta hur kvällen varit och går omkring och visslar och sjunger. Han hade bestämt att han skulle se finalen i hockeyn oxå när han kom hem, det gick inte många minuter innan jag hörde att han snarkade där ute i soffan.
Idag har vi inte gjort så mycket (precis som alla de andra lediga dagarna), åkte en sväng i skogen förut för att komma ut lite iallafall. Nu är Kalle och tränar fotboll sen blir det väl middag när han kommer hem. Vet inte vad än, men tänkte föreslå tacos.
Imorgon ska jag då till jobbet igen, det är bara personalen som börjar för det är studiedag imorgon. Vem är det som har kommit på det att lägga en studie dag första dagen på terminen, det måste vara någon konstig filur. Hade väl varit bättre att ta en fredag eller måndag senare in på terminen istället.
Jag önskar att det här året innefattar många bra stunder och glädjande besked, nytt jobb till Kalle, ett eget hus mm...

Inga kommentarer: