tisdag 4 september 2007

Utedag

Idag har vi varit ute hela dagen. Eleverna i klassen jag är i nu håller på att bygga en linbastu i Stubbhult utanför Målilla. Det var kul att få följa med och se vad de byggt för något. Har stått om det där i tidningen förut. De är så himla duktiga! Vi grillade korv till lunch, jag stod vi grillen och passade korvarna så de inte skulle bli brända. Jag luktade som en rökt böckling efter det sen. Efter skoldagen var slut, så åkte jag hem till Cissi, Olle och Stefan. För jag skulle lämna en tröja som vi köpt åt Olle. En röd med svart stjärna på bröstet där det står OLLE. När jag hade varit där så åkte jag till Emma och Assar för att lämna present åt dom. Assar fick en nalle och en body som det stod Assar på. Jag hade för ovanlighetens skull glömt att ta med mig kameran o mobilen var död så några kort kan jag inte bjuda på idag. Nu sitter jag i soffan och slappar efter att ha lagat middag och diskat. Kalle är på Videvägen en sväng, vi ska väl kolla på Idol när det börjar kl 20. Trevlig kväll på er alla!

1 kommentar:

cissi sa...

Idag möttes vi ju både till och från jobbet. Du är inte dålig att hinna se det när jag åker med Roger i hans nya bil... Hoppas att det är bra på praktiken och tack än en gång för tröjan.. Jag tror att jag är ledig iaf torsdag och fredag på höstlovet. Har inte riktigt fått veta vad vi har inbokat den veckan. Vi hörs!