onsdag 12 september 2007

Bilbytar tankar....

Går här o funderar på det här med att byta bil. Har varit och provkört en Suzuki Liana idag, den är jättefin och var skön att köra. Det är en kombi, lagom stor med avtagbar dragkrog. Det finns både vinterdäck och sommardäck det är ju bra. Inte så roligt om man måste köpa det direkt. Mamma o jag var o kollade på lite bilar igår eftermiddag oxå. Då kollade jag på en Peugeot 206, det är ju en lite mindre bil. Men jag känner att jag vill tänka lite långsiktligt, om ett par år kanske man vill skaffa barn och då behöver man ju en kombi, så då är det väl lika bra o köpa det nu direkt om jag ändå ska byta annars får man ju byta igen sen.
Idag på morgonen var jag på besök hos farbror tandläkaren. Tänkte att nu får jag väl skäll som vanligt för att jag inte användt tandtråd. Men det gick jätte bra, hade ett jätte litet hål men det brydde de sig inte om, utan de kollar upp det nästa gång jag kommer tillbaka, har det blivit större då så ska de laga det. Tandsten var det bara lite lite, så jag är så glad!!!!

Inga kommentarer: