söndag 23 september 2007

Lugn helg, åh vad skönt!

I fredags så åkte Kalle o jag in till stan en sväng på eftermiddagen. Kalle spanar efter en träningsbänk. Vi passade även på att vecko handla när vi ändå var i stan, så slipper jag göra det i veckan. På kvällen kom Evelina och Christian åt lite mat med oss. Christian provkörde min nya bil. Vi tittade också på filmen Klassfesten som gick på tvn.
Igår så spelade Kalle match, de fick tyvärr stryk med 0-2. Det var inte rättvist, Södra Vi hade flera vassa målchanser, men bollen ville inte in i målet. Så det var lite nedstämt här igår kväll. När Kalle kom hem från fotbollen så lagade vi iallafall en god middag med, kycklingfilé, potatisgratäng och vinsås. Jag som aldrig lyckats med sås, men den här blev helt gudomligt god! Åt så jag hade ont i magen :( för det var ju så gott!
Idag har vi tvättat våra bilar, så nu blänker dom igen. Kalle är iväg och kollar på folkrace nu i Gnagardalen, men jag är inte så intresserad av den där sporten så jag är hemma istället. Ska ta och åka in till stan en sväng och hyra en film till kvällen tänkte jag. Mamma kanske kommer en sväng sen och hälsar på. Hon har ju bil nu så då kan hon ju komma ut lite oftare när hon är ledig.
Leo ska väl hem idag tror jag, har inte pratat med Stefan ännu, men det blir väl framåt kvällningen. Idag har vi spikat dag för shoppingtur till Ullared, det ska bli roligt. Jag har inte varit där sen jag gick i sexan. Det har ju förändrats en hel del sen dess. Tänkte passa på att köpa julklapparna där, så har man det fixat. Sen hoppas jag att jag kan hitta lite roliga saker till mig själv oxå.

Inga kommentarer: