måndag 28 maj 2007

Morsdag och bakdag

Igår var det ju mors dag, jag skickade Christian att köpa en blomma till mamma. Han hade visst gjort ett riktigt bra val av blomma, en orkidé hade han köpt och det hade visst mamma tänkt att hon skulle köpa sig, så det var ju perfekt. Han har sina dolda talanger!
Jag hade bakdag här igår, bakade i 31/2 timme, var helt slut efter. Jag bakade en morotskaka, chokladbollar, dumlekakor och kapellakaka. Så nu finns det resurser till kalasen. Kalle var iväg och jobbade på folkracen inne i stan, men när han kom hem så åkte vi till Lasse o Karin och grillade. Hon ringde på eftermiddagen och frågade om vi ville komma dit och äta, jag sa JA direkt för jag hade sagt till Kalle kvällen innan att imorgon köper vi pizza eller nåt för jag vill INTE laga mat. Så ringer hon och räddar mig, TACK så mycket, det var jättegott. Jag hade tagit med mig varsin smakbit på min morotskaka, Olle var den som smakade först. Han mer eller mindre tryckte in hela kakan på en gång, så det tog jag som ett godkännande på att den var god. Han åt en bit till sedan ska tilläggas :). Cissi hade bakat en jordgubbstårta oxå som vi smaskade på. Mycket god mat har det varit nu i helgen, men det är så det ska va!!!

1 kommentar:

cissi sa...

Jo, visst gillade Olle kakan som sagt! Håret är jättekrulligt, men det rätar väl till sig. Det är lite ovant, men det känns bra. Mamma hälsar oxå! Hon har varit här och passat Olle med jag var hos frissan.