fredag 25 maj 2007

Hugge huggorms släkting på torsdagsbesök!

Skulle ju lägga in det här igår kväll men jag kom hem så sent från Storebro, så jag orkade inte. Så det får bli nu istället. Igår på förmiddagen när jag o Leo varit ute och rastat lite så skulle vi ju gå in igen, men så hörde jag att det var något som prasslade under trappan när jag kom närmre. Det har ju suttit någon hare och fåglar under där förut men nu var det en ORM! Jag som INTE gillar ormar. Så jag och Leo fick stå och vänta några minuter tills denna äckliga sak behagade flytta på sig. Då sprang vi fort som attan upp för trappan. Sen när jag stod ute på altanen och spanade på gräsmattan kommer den ringlandes, USCH. Så ringlade den under min bil, så stannade den där lite, sen kom den tillbaka och ringlade under trappan igen. Jag gick in och grejade med nåt, sen när jag kom ut igen så var den borta. Kalle kom hem på sin rast och gick och spanade på vår "trädgård" men han kunde inte se den. FY dom är så slippiga tycker jag!
Kvällen i Storebro var jättetrevlig, vi åt Black and White o det dracks röd vin, dock inte jag för jag körde så det fick bli isvatten för mig. Men maten smakade inte alls lika bra som på Wasa, men den var god iallafall.

Inga kommentarer: