söndag 16 november 2008

Jag körde på en älg :(


Igår eftermiddag så bestämde jag mig för att åka ner till Hultsfred en sväng. Åkte till Cissi och hämtade ljuskatalogen och sedan var jag till pappas grav o tände ett ljus.

När jag sedan är på väg hem mellan Hultsfred o Storebro så springer det ut en älg framför bilen!
PANIKBROMSNING!!! Det bonkade till lite på bilen men inte så farligt, jag körde in till sidan o ringde till Kalle. Då kom älgen och sprang tillbaka till den sidan den kom ifrån, så han hade nog inte ont någonstans, träffade nog bara hans fötter eller nåt, SOM TUR VAR!! För det var en stor älg. Snacka om att adrenalinet pumpade i kroppen, ringde till polisen och anmälde, åkte sedan till ett av husen som låg där precis för att ta reda på vem som äger marken. Sedan körde jag hemåt. Kalle var ju i skogen och kollade på Novemberkåsan, tyckte inte han behövde komma hem (så han var inte hemma förrän halv fem imorse). Men Karin o Lasse kom ner på kvällen och tittade till mig lite, tack det var snällt av er!! Bilen är oxå ganska oskadd, såg inte så mycket igår i mörkret och har inte varit ute ännu och kollat på den idag. Det har spruckit lite längst ner på kofångaren på högersida. Nehe nu är det dax att försöka att fräscha till sig lite, ska ta mig en dusch. Tack för alla svar jag fått av er Xtravaganzare på min träningsfråga!

4 kommentarer:

Josse sa...

Fy vad o täckt!! Vilken tur att allt gick bra!! Man känner sig så maktlös när det kommer en stor älg så där!!

Marlene =) sa...

Ja man tänker så här efteråt att livet kan ju ta slut ganska fort igentligen. Men som tur var så gick det ju bra, både för mig o älgen :)

Angelica Gunnarsson sa...

Shit, vilken tur du hade! Otäckt värre..

Soulsister sa...

Men fy ja otäckt! Tur att ni båda är oskadda!