torsdag 11 oktober 2007

Bra kämpat!

Igår eftermiddag var jag hos Hanna och hälsade på, (blev inget kort). Det var trevligt, vi har alltid så mycket att prata om. Nu i dessa tider så är det ju mest prat om barn och barn uppfostran och dylikt. Vi brukar skoja Hanna och jag om att vi kommer bli precis som våra pappor när det gäller den biten. Man är ju så nyfiken på allt som händer när man är gravid, det är bra att suga åt sig all information man kan få av alla. Det kommer väl till nytta någon gång i framtiden. Hannas o Daniels bebis är beräknad till den 18 november. Jag tippar på att det blir en liten Ella. Men om det blir en kille så blir det en Arvid eller Hugo. Skulle ju vara kul med 2 Hugo i bekantskapskretsen. Igår kväll tog vi det bara lugnt framför tvn. Det är så skönt att bara få vara på kvällarna inte ha en massa måsten. Ikväll tror jag Kalle ska gå på skidträningen, jag har vilo dag från min träning idag. Det behövs det oxå, jag har ju tränat bra i veckan,
måndag = simning, tisdag= 55 min rask promenad, onsdag = 55 min rask promenad, torsdag = vila (detta är ju redan avklarat), fredag = simning,
lördag = 55 min rask promenad. Så ser veckans träningsschema ut :). Men det är skönt, börjar se lite resultat nu efter snart 14 dagar. Idag ska jag till skolan en sväng för att ha en lektion i etik, det är ingen bra tid vi har lektion idag, 12.20 -15.10 man är ju liksom inte jätte pigg då. Ska skicka in mina kompletteringar till antagningen idag oxå, jag har sökt en kurs till våren i specialpedagogiskt arbete med barn och elever i behov av särskilt stöd. Den är på 15 hp, Karina min jobbar kompis har oxå sökt, så jag hoppas att vi båda kommer in. Den är på högskole centrum i Vimmerby. Det ska bli spännande och se vad det är för något. Nehe dax att börja göra sig iordning, så jag hinner till skolan i tid...

Inga kommentarer: