torsdag 18 oktober 2007

Blåbärsmuffins á la GI

Ikväll har jag bakat blåbärsmuffins, då ett nyttigare alternativ. De blev jättegoda. Receptet kommer längst ner. Innan jag satt igång med bakandet så var Jessica här o gav mig massage. Idag var det dock inte lika skönt som vanligt, då 3 veckors träning satt sina spår i min skinka och mina lår. Fick verkligen veta att jag lever. Jag hoppas att massagen nästa gång om ett par veckor blir mer avslappnande. Men som sagt det var välbehövligt med dagens plågning.

Blåbärsmuffins á la GI
20 st

Ingredienser:
125 g smör
1 dl socker
2 ägg
1 tsk vaniljsocker
2 tsk bakpulver
4 1/2 dl dinkelmjöl
1 1/2 dl mjölk
2 dl blåbär
Sätt ugnen på 200 grader.
Vispa smör och socker pösigt.Tillsätt äggen under omrörning.Blanda ner vaniljsocker, bakpulver o mjölet.Häll i mjölken och rör till en jämn smet.Klicka med en sked sedan ut smeten i muffinsformar på plåt.Lägg 1 msk blåbär i varje muffins.Grädda i mitten av ugnen i 15-20 min.

Inga kommentarer: