söndag 8 mars 2009

Helgen snart slut...

I fredags så tog jag det lugnt efter jobbet. Kalle skjutsade Pelle o hans arbetskamrater till Horn. Vi lagade sedan middag som bestod av Krämig filégryta o hasselbackspotatis. Det var riktigt mumsigt!! Lördagsförmiddagen spenderade vi på stan, ville kolle om jag hittade något till festen på kvällen. Jag hittade lite underkläder men inget till festen :(
På sen eftermiddag så åkte vi ner till Pernilla o Anders på lite förfest, men kl sex åkte vi till Brunnsparken för att gå på fotbollsfest. Det var en lyckad och rolig fest, Kalle o jag somnade nog vid kvart i tre inatt eller nåt sånt :)
Har faktiskt klarat mig ifrån att vara bakfull idag o det är så himla skönt. Jag drack en hel del vin men drack också mycket vatten!
Idag blir det bara vila här på Industrigatan, ska åka till affären lite senare o handla lite småsaker.
Hoppas att er helg oxå varit bra!!

Jag lägger upp receptet på de två nya recept som Kalle o jag testat i veckan, kanske är någon mer som vill prova.

Kyckling i röd curry
4 portioner

4 kycklingfiléer
1 msk olja
2 st vitlöksklyftor
2 msk röd thailändsk curry
1 msk sesamolja
1 msk honung
2 st pressad lime
2 dl hönsbuljong
2 tsk soja
4 dl kokosmjölk (Jag tog den som är extra krämig)

Skär kycklingen i strimlor, bryn den i pannan med olja.
Pressa vitlöken ner i pannan, tillsätt sesamoljan, curry,
soja, lime och honung. Låt det svettas i 2 minuter.
Häll i buljongen och kokosmjölken, låt det sjuda i 6-8 min.
Servera med nykokt jasminris.

Krämig filégryta
4 portioner

500 g fläskfilé
1 burk Cantadouost med vitlök
3 dl grädde
1 dl creme fraiche
1 finhackad lök
1-2 msk soja
100 g soltorkade tomater
1 msk konc kalvfond
lite mjölk
pepparmix

Strimla köttet o bryn det i margarin, fräs löken
och häll på grädden.
Blanda i osten och låt den smälta.
Hacka tomaterna och blanda ner dom i såsen.
Smaksätt med fond, soja och pepparmix.
Låt såsen sjuda några minuter.
Lägg i köttet o låt allt sjuda tillsammans.

Inga kommentarer: