lördag 3 mars 2007

14 dagar med GI mat

På måndag ska jag börja en två veckors "diet" med GI mat, det ska bli spännande och se vad som händer på de två veckorna. Kalle har gått med på att äta sådan mat med mig, men han kan ju äta pasta, potatis och ris till om han vill, så blir det ju inte så annorlunda.
Vet andra som har provat och som det har gått jättebra för.

Jag var och handlade lite till de första dagarnas mat förut i eftermiddag, då träffade jag Ulrika och Clara. Ulrika och jag jobbade ihop förr hos Emma (en tjej jag var personlig assistent till).
Vi kom fram till att vi inte setts sen i somras på festivalen och hemma hos henne har jag nog inte varit på ett helt år nästan. Förr var jag där jämt, satt barnvakt åt Clara när hon va bebis, på måndag fyller hon två år, tänk vad tiden går fort.
Så jag ska åka dit och träffa dem på måndag en sväng, det ska bli skoj. Cissi och Alicia skulle komma dit oxå, så det blir kul.
Cissi är oxå en gammal arbetskamrat till mig, fast från träningsskolan, hon var vikarie hos oss för några år sedan. Nu jobbar hon på Träningshuset igen som instruktör och leder olika pass.

Ikväll blir det melodifestivalen, hoppas på att Sonja och Uno, Irma går vidare tror jag...
Och imorgon får man gå upp tidigt och heja på alla som åker vasaloppet. Hoppas de får fint väder!
Sara ifrån min klass kommer till mig imorgon, för vi ska plugga inför provet på torsdag, det är om hjärtat, astma, KOL, det blir mycket att komma ihåg...

Inga kommentarer: