torsdag 31 juli 2008

Utflykt i skärgården

Igår var vi på utflykt i Västerviks skärgård, åkte till Hasselö. Vi tog båten från Västervik ut till Hasselö. Det tog 1 tim och 20 min att åka. Det var så lugnt och stilla i början men sen när vi kom ut på mer öppet vatten så blåste det ganska mycket. Vi fikade när vi kom fram, ciabatta med skagenröra och en biskvie blev det för min del. Gick och kikade lite vid vandrarhemmet, men annars så tog vi det bara lugnt. Vi kom dit 10.50 sedan tog vi båten tillbaka igen vid 13.30. På hemvägen stannade vi vid Gröna Tuppen och åt middag. Kalle och jag åt kyckling av något slag och ris. Är nog första gången jag beställer ris på restaurang, är inte så förtjust i det. Idag har jag tvättat lite och så har vi dammat, det var välbehövligt. Imorgon blir det nog stranden om vädret tillåter. Kalles semester börjar ju sina nu, så man får ta vara på hans sista dagar. Nu ska vi spela yatzy!

Jag vann stort!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer: