söndag 27 april 2008

Hemma igen....


Nu är vi hemma igen efter en tripp till Tyskland. Vi åkte från Södra Vi kl 02.45 på natten mellan fredag o lördag, för att sedan stiga på bussen i Hultsfred kl 03.30. Kl 01.15 inatt var vi hemma igen, så man är lite seg idag. Har inte sovit speciellt mycket under detta dygn som varit. Men det får man väl kompenserat när man kollar på allt man har handlat. Blev 14 kartonger vin tror jag o 2 bag in box. Det ska väl räcka ett tag, hoppas jag. Kalle har köpt öl, sen har vi köpt hem lite olika sprit sorter oxå som vi ska testa. Just nu är Kalle o går tipspromenad, jag orkade inte följa med. Vilar på soffan istället, får väl hänga med nästa söndag istället. Annars blir det nog en lugn dag här hos oss, ska väl plocka undan det som vi handlat, tvätta lite och så blir det nog en sväng in till Vimmerby för att vecko handla. Ska ta o skriva en matsedel så vi vet vad vi ska handla. Imorgon är det ju jobbar dax igen, så det blev inte så mycket gjort hemma för oss den här helgen. Vi ska försöka att få klart med vårt semesterboende oxå nu i början av veckan, det börjar ju tryta med utbudet av stugor så det gäller att boka medans det finns något kvar. Nu hoppas jag Kalle kommer hem med lite frukost mat snart för jag är så himla hungrig.....

Inga kommentarer: