söndag 17 februari 2008

Länge sen sist...

Det har blivit dåligt med bloggande här på sistone. Men det händer inte så mycket just nu som jag tycker är värt att skriva om. I torsdags åkte Kalle o jag till Ockelbo. Var kallad till bouppteckning. Vi stannade tills igår lördag , Kalle har kunnat åka lite skidor, 6 mil fick han ihop. Det är ju bara 2 veckor kvar till Vasaloppet så det behövs ju lite skidträning. Men det är ju inte så lätt här nere hos oss när vi inte har någon snö. I fredags kväll så bjöd Staffan oss på mat, då åkte vi till ett ställe som hette Tönnebro Wärdshus. Kalle o jag åt Älghamburgare med lingon o enbärschutney, kantareller o pommes, lite annorlunda men det var väldigt gott. Så här såg det ut i restaurangen.Igår när vi kom hem gjorde vi blåbärspaj på blåbär som jag tagit med hem ifrån farmors frys. Blev så mumsigt! Vi kollade på melodifestivalen, vi hade väl inte någon speciell favorit men Kalle ringde o röstade på Sanna o Ola. Idag är det slappar dag, vi håller oss i soffan o kollar på skidor. Vi tog en liten tur in till stan förut för att veckohandla. Ska väl laga lite middag om en stund, det blir kött, vitlökskroketter, sallad o baguetter idag till middag. Det blir smaskens! Imorgon skulle Cissi ta med sig ljusen som kommit hem, så alla som beställde ljus på mitt party, har en leverans att vänta inom en snar framtid :)

Glaslycktan till vänster har jag beställt, fast med ett gul/orange ljus... Med den underbara doften papegojblomma :)

1 kommentar:

Emelie sa...

Favorit doften..Hihihihi!!:)